arrow_drop_up arrow_drop_down
28 mei 2020 

Tips over social distance kantoorinrichting

Tips over social distance kantoorinrichting

Tips over social distance kantoorinrichting

De 1,5 meter maatschappij vraagt om een andere werkomgeving. Hoe richt je het kantoor volgens de nieuwe norm in? Het slim kantoor inrichten wordt de nieuwe standaard.

Slim kantoor inrichten voor social distancing

Ieder groter bedrijf staat voor hetzelfde dilemma. Het kantoor moet opnieuw worden ingericht om te voldoen aan de normen die in onze huidige maatschappij als het nieuwe normaal wordt gezien. Iedere medewerker moet minimaal 1,5 meter afstand van de collega’s kunnen houden.

De reden waarom deze letterlijke stap uit elkaar gezet moet worden weet iedereen. De manier waarop dit in de praktijk moet worden vormgegeven zorgt voor de uitdaging. De nieuwe norm voor het slim inrichten van een kantoor is social distancing. De oude normen (esthetiek, ergonomie, werksfeer en productiviteit) blijven echter nog altijd van toepassing. Hoe kan er in de praktijk het beste een invulling aan al deze belangen worden gegeven? Een veel voorkomend en zeer actueel vraagstuk.

Kantoor afstemmen op ons nieuwe normaal

Het lijkt geen twijfel dat de 1,5 meter samenleving voor de eerstkomende (langere) tijd het nieuwe normaal zal zijn. Omdat thuiswerken niet altijd de meest praktische- en gewenste oplossing is, zal het kantoor aangepast moeten worden op basis van de normen die passen in de 1,5 meter samenleving.

Om een kantoor af te stemmen op ons nieuwe normaal zal het meetlint ter hand moeten worden genomen maar het is goed om hierbij direct te vermelden dat dat niet volstaat. Een stuk bewustwording of herinnering aan de situatie waarin we met z’n alleen zijn terechtgekomen is zeker noodzakelijk. Alleen dan zullen mensen eerder bereid zijn om hun verantwoording te nemen en andere keuzes te maken met betrekking tot het houden van de gewenste afstand, de hygiëne en het nemen van andere routes. Gelukkig zijn hierin een aantal eenvoudige stappen te zetten waarmee al een grote winst kan worden gemaakt.

Praktische tips voor het kantoor inrichten in de 1,5 meter samenleving

– Lijnen trekken om een looproute aan te geven

– Wegwijzers naar de trap maken en aangeven dat het gebruik hiervan (in plaats van de lift) noodzakelijk is

– Herindeling van kantoren in blokvorm

– Werken met scheidingswanden

– Initiëren van werken in shifts

– Pauzeren in kleine groepen

– Het (tijdelijk) gebruik van ongebruikte vergaderruimtes

– Extra kantoorruimte huren

– Verspreiding van hygiënische adviezen

– Online vergaderen

– Voorzien van alle mogelijkheden om aan de hygiënische adviezen te kunnen voldoen

– Uitvoer van een gedetailleerd schoonmaakbeleid

– Stoppen van centrale luchtcirculatie

– Luchtventilatiesysteem zo lang mogelijk aan laten staan

– Personeelsleden persoonlijk instrueren

– Je persoonlijk laten informeren door de experts van Slimkantoorinrichten.nl

 

Slim kantoor inrichten

Zoals aangegeven zijn keuzes met betrekking tot de maatregelen die genomen moeten worden situatieafhankelijk. Géén enkel kantoor is immers hetzelfde. Iedere situatie vraagt een andere werkwijze en andere keuzes op dit gebied. Het inrichten van een kantoor houdt in dit geval dan ook zeker niet op bij het plaatsen van wat stoelen en wat bureaus maar vraagt veel meer aandacht dan dat. Dat moet slim gebeuren.

De experts van Slimkantoorinrichten.nl doen in deze periode hun naam nog meer eer aan bij het ondersteunen van ondernemers in deze situatie. Wij kunnen je helpen met de volledige inrichting van jouw kantoor op basis van deze nieuwe situatie. Je kunt bij ons terecht voor persoonlijk advies over kantoorinrichting maar wij kunnen ook het hele project voor je uit handen nemen en je kantoor opnieuw voor je inrichten.

Maak gerust gebruik van onze kennis en ervaring nu het slim kantoor inrichten van het grootste belang is om de bedrijfsprocessen in stand te houden nu de 1,5 meter samenleving het nieuwe normaal is geworden.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Deze website verzamelt cookies